Delavnice Moj prvi XR – Od radovednosti do uporabe
V prostorih Vegove Ljubljana so od četrtka, 22. 5., do sobote, 24. 5. potekale delavnice z naslovom Moj prvi XR – Od radovednosti do uporabe. Udeleženci smo se zbrali v šolski knjižnici, kjer smo v četrtek od 14h do 19h poslušali uvodna predavanja, ki so nas popeljala v svet XR tehnologij.
Najprej smo pod vodstvom Klemna Pečnika in Žane Juvan (FE) spoznali XR tehnologije. Naučili smo se, da govorimo o obogateni resničnosti (AR), mešani resničnosti (MR) in navidezni resničnosti (VR) ter o razširjeni resničnosti (XR). Predavatelja sta nas vodila skozi značilnosti vsake od resničnosti in nam tudi predstavila primere. Pogovarjali smo se o slabostih in prednostih tehnologije XR in celo o njeni zgodovini. Spoznali smo potrebno opremo za vsako od razširjenih resničnosti in njeno uporabnost na različnih področjih.
V drugi polovici izobraževanja nas je nagovorila Maruša Laure (PeF) in sledila je plodna debata o sodobnih načinih poučevanja, o sodelovalnem učenju, formativnem spremljanju, projektnem učenju in še kaj. Pri tem je predavateljica poudarila, da si moramo malo tudi upat, torej da si upamo preizkusiti te nove tehnologije v šolski praksi. Udeleženci so z veseljem delili svoje poglede na sodobne oblike poučevanja in težave ob njihovem prenosu v šolsko prakso.
Naslednji dan smo posvetili praktičnemu delu z VR očali Meta Quest 3. Vsak udeleženec je dobil svoj komplet očal in krmilnikov, ki smo jih ob pomoči predavateljev Nejca Hircija, Jureta Juvana in Uroša Šmajdeka (FRI) namestili in pripravili za novo uporabo. Najprej smo se prebili skozi ustvarjanje računa Meta Horizon in povezave očal s pametnim telefonom, nato smo določili varno področje gibanja, potem pa smo se prvič spustili v svet navidezne resničnosti. Preko aplikacije First Steps smo spoznali nekaj uporabnih gest in se orientirali v svetu navidezne resničnosti. Nato so nas predavatelji povabili, da preizkusimo še aplikacije, ki so jih naredili na Fakulteti za računalništvo in informatiko, in sicer Steady the drums, igro za usvajanje ritma in LingoVerse, aplikacijo za učenje nemščine.
Zadnji dan pa sta nam Klemen Pečnik in Žana Juvan predstavila še več prostodostopnih XR aplikacij, ki so uporabne v šolskem okolju, od fizike in kemije pa tja do zgodovine in učenja glasbenih inštrumentov. Pogovarjali smo se tudi o uporabniški izkušnji VR in na kaj vse je potrebno biti pozoren, ko oblikuješ svojo aplikacijo XR. Predstavila sta nam tudi zanimiv projekt Fakultete za elektrotehniko, 360° navidezni sprehod po poteh radia Kričač.
Kot naše zadnje predavanje smo poslušali Petra Štruklja, ki nam je predaval o snovalskem razmišljanju in njegovi uporabi v razredu. Po krajši debati smo udeleženci predstavili tudi svoje ideje, kako bi XR orodja uporabili pri svojem pouku.
Delavnice so nam prinesle mnogo novih znanj in verjamem, da vsi komaj čakamo, da bomo lahko videno preizkusili tudi v razredu.
