Četrto srečanje multidisciplinarne skupine

V torek, 18. marca 2025, je na Vegovi Ljubljana potekalo četrto srečanje multidisciplinarne skupine projekta TeachXR. V prostore 150-letne stavbe so udeleženci srečanja stopili ob četrti uri in čeprav je program predvideval, da se bodo poslovili ob osmih, je delovna energija skupino tako prevzela, da so se domov odpravili šele malo pred deveto.

Dogodek je otvoril ravnatelj Vegove Ljubljana, Aleksandar Lazarević, ki je udeležencem predstavil šolo, izobraževalne programe in projekte, v katerih šola sodeluje, ter državna in mednarodna tekmovanja, kjer dijaki Vegove dosegajo lepe rezultate na področjih robotike ter informacijsko-komunikacijskih tehnologij.

Profesor Tomaž Medica (Vegova Ljubljana) je predstavil koncept digitalnih dvojčkov, vse od prototipa pa do končnega izdelka. Udeleženci so si lahko ogledali projekt pametne hiše, ki je bila oblikovana na Vegovi, ter njen fizični model. Po tem so se udeleženci skupaj z Alešom Volčinijem (Vegova Ljubljana) odpravili na ogled robotske roke, ki so jo dijaki Vegove sprogramirali, da igra šah. 3D tiskane figure lahko robotska roka prime, dvigne in premakne na novo mesto na šahovnici, ki jo vidi skozi kamero. V igri premaga marsikaterega profesorja in celo nekatere dijake.

Nato je vajeti prevzela Maruša Laure (UM PEF), ki je udeležence razdelila v manjše skupine, z navodilom, da sestavijo izobraževalni modul za učitelje. Vsaka skupina je razmislila, kaj bi učitelji na svoji šoli potrebovali – katera znanja, veščine in kompetence. Glede učne teme so imeli popolno svobodo; modul je bil lahko tehnično usmerjen ali povezan z drugim področjem.

Cilj delavnice je bil, da samo izobraževanje poteka s pomočjo XR tehnologije. Sestavljeni izobraževalni moduli so vsebovali vsebinsko in logistično plat izobraževanj. Teme so se vrstile vse od samega spoznavanja z XR opremo (na primer vzdrževanje in uporaba 3D očal), navduševanja in ozaveščanja učiteljev, pa do sestavljanja programov za prepoznavanje in preprečevanje električnega udara med delom znotraj simuliranega VR ali AR okolja. Vse skupine so nato predstavile svoje module, čemur je sledila razprava in izmenjava mnenj. Eden izmed modulov bo dejansko izbran, na njegovi podlagi pa bo razvita aplikacija v XR tehnologiji.